Ny e-tjänst för ekonomiskt bistånd

Från den 1 oktober 2018 kan du som har ekonomiskt bistånd använda
e-tjänsten Ekonomiskt bistånd för att snabbt och enkelt få information om ditt ärende.

Vad innehåller e-tjänsten?
Genom e-tjänsten kan du som är sökande och medsökande på ett enkelt och säkert sätt följa ditt ärende från ansökan till utbetalning. Du får information om händelser, beslut, beräkningar och utbetalningar som är kopplade till din ansökan. Du hittar också kontaktuppgifter till din handläggare och kan själv uppdatera dina personliga kontaktuppgifter.

Du har tillgång till den information som finns om ditt ärende när du vill, dygnet runt. Du kan förstås också kontakta din handläggare om du har frågor om ditt ärende.

I samband med att vi lanserar e-tjänsten den 1 oktober kommer vi inte längre att skicka beräkningar och beslut via post. Om du inte har möjlighet att använda
e-legitimation för att få den informationen kan du kontakta din handläggare.

Var finns e-tjänsten?
Du når e-tjänsten på https://e-tjanster.ornskoldsvik.se/ekonomisktbistandlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster från din dator, surfplatta och din smartphone. För att kunna använda e-tjänsten behöver du en e-legitimation som till exempel BankID eller mobilt BankID. Du kan läsa mer om BankID på www.bankid.comlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Har du frågor?
Har du några frågor och funderingar om e-tjänsten är du välkommen att kontakta din handläggare. Du kan också vända dig till Kontaktcenter, receptionen Stadshuset Nygatan 16, plan 1, telefon 0660-880 00, e-post: kontaktcenter@ornskoldsvik.se.

Aktuelltartikel publicerad av: Eva Sandström

2018-09-28

E-tjänster och blanketter